Tuesday 29 October 2013

Redemption JB Reggae Rockerz

Sabtu lepas aku sempat menyaksikan persembahan Akeem keroncong (vokalist redemption) secara akustik. Dia dijemput untuk memeriahkan aktiviti seni di Rumah Pena. Walaupun tidak datang bersama anggota lengkap Redemption dan hanya ditemani seorang pemain bongo, vibe nya masih terasa dan santai bersahaja. Redemption merupakan sebuah band reggae yang berasal dari Johor Bharu. Secara peribadinya, jika ditanya kepada saya tentang salah satu lokal reggae band yang saya minat jawapannya adalah Redemption.Bagi saya Redemption adalah sebuah band reggae yang mempunyai vibe dan roots dalam musiknya, adrelin reggaenya senang meresap dalam jiwa saya dengan persembahan live nya. Band ini boleh pergi lebih jauh jika diberi sedikit ruang untuk karya-karya mereka.





Lagu-lagu seperti 'Aman Damai Tenang',  'Kejutkan Aku', 'Bujang Kembali', 'Wadi', adalah antara lagu-lagu ciptaan Redemption. Tapi sayang sampai sekarang masih belum ada keluaran rasmi dari mereka. Terlalu lama untuk menanti sebuah rilisan dari band reggae yang baik. Aku masih menanti rilisan pertama mereka. Ok Abang-abang hensem Redemption.

NEATS JR...

No comments:

Post a Comment